زندگی بی پایان

تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین
تصاویری از بهترین لپ‌تاپ‌های دنیا
قدرتمندترین لپ‌تاپ دنیا در سال 2014:
Apple MacBook Pro with Retina Display (2013,15 inch)
به گزارش بولتن نیوز، بدنه ظریف، فوق‌العاده بودن تصویر، عملکرد بی‌نظیر مک بوک پرو 15 اینچی را بی‌همتا ساخته است. قیمت از 1499 تا 1825 دلار است.
  
 
 
بهترین لپ‌تاپ با عمر باطری بالا:

Apple MacBook Air(13 inch)

عمر باطری 12 ساعت با پردازنده نسل جدید هاسول اینتل همه چیز را فوق‌العاده می‌سازد. قیمت از 899 دلار تا 996 دلار.
 
 
 
بهترین تبلت ویندوزی 2014:

Microsoft Surfec Pro 3

تنها تبلتی که واقعاً می‌توان به عنوان یک لپ‌تاپ حرفه‌ای از آن استفاده کرد. قیمت از 767 دلار به بالا.
 
 
 
بهترین کروم بوک 2014:

Toshiba Chrombook 2

بهترین لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم بوک گوگل، توشیبا با قیمت 329 دلار تا 364 دلار.
 
 
 
بهترین لپ‌تاپ پرتابل برای گیم:

Lenovo Y50 Touch 4K

داشتن تصویری با رزولوشن 4K برای بازی کردن ایده‌آل است و آنچه لنوو امسال عرضه کرد بهترین در نوع خود بود. قیمت 1529 دلار.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین
راهنمای خرید لپ تاپ
لپ تاپ ها در طیف گسترده ای از اندازه ها،ویژگی ها و قیمت ها موجود هستند و از این رو انتخاب یک مدل ایده آل می تواند به تصمیمی چالش برانگیز مبدل شود.
 
 بر همین اساس،پیش از خرید باید نیازهای خود را شناسایی کنید.

امروزه تبلت ها توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده اند اما همچنان برای اکثر مردم جهان لپ تاپ ها گزینه اصلی به عنوان دستگاه رایانشی محسوب می شوند. لپ تاپ ها صفحه کلیدهای واقعی برای تایپ سریع‌تر را ارائه می کنند، در زمینه انجام چند وظیفه همزمان عملکرد بهتری دارند و قدرت فراوانی برای انجام هر کاری از ادیت ویدئو تا ساخت اسلاید پاور پوینت و انجام بازی های رایانه ای ارائه می کنند.

 لپ تاپ ها در طیف گسترده ای از اندازه ها، ویژگی ها و قیمت ها موجود هستند و از این رو انتخاب یک مدل ایده آل می تواند به تصمیمی چالش برانگیز مبدل شود. بر همین اساس، پیش از خرید باید نیازهای خود را شناسایی کنید. در ادامه چند راهنمایی کلی برای انتخاب لپ تاپی مناسب را ارائه می کنیم.

انتخاب سیستم عامل: مک، ویندوز یا کروم؟

کروم OS

سیستم عامل کروم به طور معمول در دستگاه های سبک وزن و ارزان قیمت به کار گرفته می شود. کروم OS ساده‌ترین و امن‌ترین سیستم عامل محسوب می شود. البته استفاده از این سیستم عامل ممکن است احساس محدودیت را در کاربر ایجاد کند زیرا برای بهره مندی از بیشینه قابلیت های آن باید اتصال دائمی به اینترنت پر سرعت داشته باشید. اپلیکیشن های آفلاین اندکی برای این سیستم عامل در دسترس هستند و نمونه های موجود نیز همواره خوب کار نمی کنند.

از آن جایی که سیستم عامل کروم اساسا یک مرورگر محسوب می شود آلودگی آن به بدافزار یا ویروس ها بعید است. اگر به دستگاهی برای وبگردی، خواندن ایمیل، حضور در شبکه های اجتماعی و انجام گفتگوهای آنلاین نیاز دارید، کروم‌بوک ها گزینه هایی ارزان قیمت با قابلیت حمل و نقل و بالا و طول عمر باتری طولانی محسوب می شوند.

ویندوز 8.1

لپ تاپ های ویندوزی به طور کلی گزینه های مقرون به صرفه‌تر نسبت به مک‌بوک های اپل هستند و دامنه گسترده‌تری از طراحی ظاهری را ارائه می کنند. مایکروسافت و شرکای تجاری آن به کاربران امکان استفاده از لپ تاپ هایی با نمایشگرهای لمسی و طراحی های قابل تبدیل را می دهند که به راحتی لپ تاپ را تبدیل به یک تبلت می کنند.

رابط کاربری نسخه جدید ویندوز برای کار با نمایشگرهای لمسی و اپلیکیشن های لمس محور طراحی شده و ظاهری کاشی مانند دارد. ویندوز 8.1 از حالت دسکتاپ نیز سود می برد تا اگر ظاهر گذشته سیستم عامل ویندوز را ترجیح می دهید از آن استفاده کنید. برخی لپ تاپ های ویندوزی ویژگی های کسب و کار پسند مانند احراز هویت بیومتریک و کارت هوشمند را ارائه می کنند.

اپل OS X یوسمیت

مک‌بوک های اپل از سیستم عامل اختصاصی این شرکت استفاده می کنند. مک‌بوک ها ویژگی هایی مشابه با سیستم عامل iOS مانند "لانچ پد" برای اپلیکیشن ها، ژست های چند لمسی و توانایی دریافت تماس تلفنی از آی‌فون را در اختیار کاربر قرار می دهند. از نظر طراحی صنعتی مک‌بوک های اپل به راحتی می توانند بسیاری از لپ تاپ های ویندوزی را پشت سر بگذارند. البته برای خاص بودن باید قیمت بالای مک‌بوک های اپل را نیز پرداخت کنید.

انتخاب اندازه مناسب

قابلیت حمل و نقل لپ تاپ یکی از عوامل کلیدی در انتخاب آن محسوب می شود. بر همین اساس، اندازه لپ تاپ را باید با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید. لپ تاپ ها به طور معمول بر اساس اندازه نمایشگر خود طبقه بندی می شوند.

11 تا 12 اینچ: سبک‌ترین و باریک‌ترین سیستم ها دارای نمایشگرهای 11 تا 12 اینچی هستند و به طور معمول بین 1.1 کیلوگرم تا 1.5 کیلوگرم وزن دارند. اندازه، نمایشگر و صفحه کلید این لپ تاپ ها ممکن است برای برخی کاربران بسیار کوچک باشند.

13 تا 14 اینچ: لپ تاپ هایی که دارای نمایشگرهای 13 تا 14 اینچی هستند به طور معمول بهترین توازن بین قابلیت حمل و استفاده را ارائه می کنند. وزن این لپ تاپ ها بین 1.5 کیلوگرم تا 2 کیلوگرم است.

15 اینچ: محبوب‌ترین اندازه نمایشگر در میان لپ تاپ ها محسوب می شود. این لپ تاپ ها به طور معمول بزرگ و سنگین هستند و وزن آنها بین 2.2 تا 3 کیلوگرم است. اگر قصد ندارید لپ تاپ خود را زیاد جابجا کنید یک نمونه 15 اینچی می تواند انتخابی ایده آل باشد. برخی مدل های 15 اینچی دارای درایو نوری هستند اما برای کاهش وزن در برخی مدل ها از آن استفاده نمی شود.

17 تا 18 اینچ: اگر قصد دارید از لپ تاپ خود همواره روی میز استفاده کنید مدل های 17 یا 18 اینچی می توانند قدرت پردازشی کافی برای انجام هر کاری را در اختیار شما قرار دهند. این لپ تاپ ها به طور معمول از سخت افزاری قدرتمند سود می برند اما حمل و نقل آنها با توجه به وزن بیش از سه کیلوگرم تجربه خوشایندی نخواهد بود.

بررسی صفحه کلید و تاچ پد

ارگونومی یک لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر زیاد تایپ می کنید باید به فاصله بین دکمه های صفحه کلید و میزان فشار لازم برای کار با آنها توجه کنید. همچنین باید دقت تاچ پد دستگاه را مد نظر قرار دهید. فعالیت هایی مانند کار با دکمه ها، زوم کردن روی عکس ها و یا انتخاب متن باید به راحتی با تاچ پد صورت بگیرند.

بررسی مشخصات

مشخصات لپ تاپ مانند پردازنده، دیسک سخت، حافظه رم، و کارت گرافیک می توانند حتی دوستداران این دستگاه ها را با شرایط دشواری برای گزینش نهایی مواجه سازند. پیش از خرید لپ تاپ باید انتظاراتی که از آن دارید را شناسایی کرده و دستگاهی با مشخصات مناسب برای برآورده کردن نیازهای خود انتخاب کنید.

پردازنده مرکزی: لپ تاپ های ارزان حال حاضر از پردازنده های سری E شرکت AMD یا پردازنده های سلرون و پنتیوم شرکت اینتل استفاده می کنند. این پردازنده ها در انجام کارهای عادی مانند وبگردی و مشاهده اسناد آفیس خوب عمل می کنند اما انتظار انجام بازی های سنگین را نباید داشته باشید. پردازنده های اتم اینتل نیز از نمونه هایی با عملکرد پایین هستند اما طول عمر بالای باتری را ارائه می کنند.

دستگاه های هیبریدی تبلت/لپ تاپ از پردازنده های اینتل Core M سود می برند که سریع‌تر از پردازنده های اتم بوده اما توانایی رقابت با پردازنده های سری Core اینتل را ندارند. اگر عملکرد لپ تاپ برای شما مهم است به چیزی کمتر از پردازنده های Core M یا Core i3 و یا پردازنده های AMD A Series راضی نشوید. برای تجربه عملکرد بالای دستگاه نیز انتخاب پردازنده های Core i5 و Core i7 توصیه می شود.

حافظه رم: هنگامی که بحث حافظه رم مطرح می شود لپ تاپ های ارزان حداقل از 2 گیگابایت حافظه رم سود می برند. با این وجود، انتخاب دستگاه هایی که حداقل 4 گیگابایت حافظه رم دارند توصیه می شود. هرچه میزان حافظه رم بالاتری را انتخاب کنید در اجرای نرم افزارها و انجام چند وظیفه همزمان شرایط بهتری را تجربه خواهید کرد. امروزه، گیمرها و افرادی که کارهای سنگین با لپ تاپ خود انجام می دهند مدل هایی با حافظه رم 16 گیگابایتی را انتخاب می کنند.

دیسک سخت: برای برخی از کاربران یک درایو سریع نسبت به درایوی با حجم ذخیره سازی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار است. انتخاب دیسک های سخت با سرعت 7200-rpm نسبت به مدل هایی با سرعت 5400-rpm ارجحیت دارند. حجم ذخیره سازی معمول برای لپ تاپ های امروزه 500 گیگابایت یا 750 گیگابایت است.

فلش کش: اولترابوک ها و برخی نوت بوک ها با فلش کش های 8، 16 یا 32 گیگابایتی عرضه می شوند که کاربر می تواند از آنها برای ارتقا عملکرد استفاده کند. اگرچه فلش کش ها از سرعت یک درایو حالت جامد (SSD) برخوردار نیستند اما می توانند به بهبود مدت زمان بارگذاری و بوت کمک کرده در شرایطی که اجازه ذخیره سازی اطلاعات روی یک دیسک سخت بزرگ را می دهند.

درایو حالت جامد (SSD): درایوهای حالت جامد نسبت به دیسک های سخت سنتی گران‌تر بوده و ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارند. اما از نظر سرعت و عملکرد با دیسک های سخت قابل مقایسه نبوده و عملکردی فوق العاده را ارائه می کنند. همچنین، درایوهای حالت جامد بر خلاف درایوهای مکانیکی فاقد اجزا متحرک هستند و از این رو بروز نقص در آنها کمتر رخ می دهد.

نمایشگر: هر چه تراکم پیکسل های نمایشگر لپ تاپ بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتری را تجربه خواهید کرد. لپ تاپ های مقرون به صرفه از وضوح 1366×768 پشتیبانی می کنند. این در شرایطی است که دستگاه هایی با وضوح 1600×900 و 1920×1080 نیز در دسترس هستند. برخی لپ تاپ های گران قیمت و رده بالا دارای نمایشگرهایی با وضوح 2560×1600 ، 3200×1800 و حتی 3840×2160 هستند. امروزه نمایشگرهای لمسی نیز در لپ تاپ به کار گرفته می شوند و بدون تردید تجربه ویندوز 8 در دستگاهی با نمایشگر لمسی لذت بخش‌تر است.

تراشه گرافیک: تراشه گرافیکی مجتمع برای انجام وظایف پایه مانند وبگردی، تماشای فیلم و حتی برخی بازی ها که نیاز به قدرت گرافیکی بالا ندارند، مناسب است. اما برای انجام وظایفی مانند استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس و یا انجام بازی های رایانه ای مطرح به تراشه گرافیک مستقل نیاز خواهید داشت. تراشه گرافیکی خوب سرعت پخش ویدئوهای آنلاین و ویرایش ویدئو را افزایش می دهد. انویدیا و AMD دو نام شناخته شده در زمینه تولید تراشه های گرافیکی برای لپ تاپ ها هستند.

درایو DVD/بلوری: امروزه تعداد لپ تاپ هایی که به درایوهای نوری مجهز می شوند رو به کاهش است زیرا کاربر می تواند اکثر نرم افزارها را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین فیلم تماشا کند. اگر به رایت دیسک یا تماشای فیلم های بلوری نیاز ندارید می توانید لپ تاپ های فاقد درایو نوری را انتخاب کنید که از وزن کمتری نیز سود می برند.

عمر باتری
اگر حتی قصد جابجایی لپ تاپ خود حتی در مسافت های کوتاه به اندازه رفتن از اتاقی به اتاق دیگر را دارید توجه به طول عمر باتری دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این که همواره مجبور باشید لپ تاپ خود را به پریز برق متصل کنید - حتی اگر در دسترس باشد - تجربه خوشایندی نیست. اگر لپ تاپ 15 اینچی خریداری می کنید حداقل طول عمر 4 ساعته باتری حالتی استاندارد است. اگر قصد دارید همواره لپ تاپ را به همراه خود داشته باشید طول عمر باتری بیش از هفت ساعت ایده آل خواهد بود.

به امکان تعویض باتری توجه داشته باشید زیرا در برخی لپ تاپ امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد. برای بررسی طول عمر باتری لپ تاپ زیاد به آمار ارائه شده از سوی شرکت های تولیدکننده تکیه نکرده و نتایج آزمایش های صورت گرفته توسط کارشناسان بی طرف را مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید طول عمر باتری با توجه به سطح روشنایی نمایشگر و کاری که با آن انجام می دهید متفاوت خواهد بود.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین
نکاتی برای خرید یک تبلت مناسب
هر روزه تعداد بیشتری از کاربران تکنولوژی‌های جدید به استفاده از تبلت‌هایی رو می‌آورند که هم نسبت به لپ‌تاپ کوچک‌تر است و هم نسبت به تلفن‌های همراه هوشمند کاربردی‌تر.
 
موبایل‌های هوشمند توانسته‌اند در سال‌های اخیر جای خود را بین بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه باز کنند و امکانات زیادی را ارائه دهند که زمانی انجام آنها حتی با کامپیوترهای بزرگ خانگی نیز امکان‌پذیر نبود. اما با ارتقای سطح تکنولوژی نیازهای کاربران نیز هر روزه افزایش پیدا می‌کند و پاسخ‌گویی به برخی از این نیازهای روز با موبایل‌های جیبی امکان‌پذیر نیست.

بنابراین بهترین انتخاب برای کسانی که جای کافی برای حمل لپ‌تاپ را ندارند و خواسته‌هایشان نیز بیشتر از آن چیزی است که در توان موبایل‌های هوشمند است، تبلت‌ها هستند.

مهمترین نکته‌ای که در انتخاب یک تبلت باید به آن توجه داشت سیستم‌عامل است که در تلفن‌های هوشمند نیز نقشی کلیدی را ایفا می‌کند. اگرچه تمام کسانی که موبایل‌های اندوریدی دارند می‌توانند یک تبلت اپل خریداری کنند و به راحتی نیز با کارکرد آن آشنا شوند اما معمولا توصیه نمی‌شود که از تبلت و موبایلی استفاده شود که دو سیستم عامل متفاوت دارند و همیشه انتخاب یک سیستم عامل برای هر دو دستگاه تبلت و تلفن‌همراه دارای مزایایی است.

علاوه بر آنکه در صورت انتخاب یک سیستم عامل مشترک دیگر لام نیست با نحوه کاربری دو سیستم عاملی که امروزه تفاوت‌های بارزی نیز دارند آشنا شوید می‌توانید برای خرید برنامه‌های پولی و نصب روی هر دوسیستم یک بار پرداخت کنید.

 وب سایت indiatimes برای انتخاب بهتر تبلت و آشنایی با کارایی‌های تبلت‌های هر یک از سیستم عامل‌ها توضیحاتی را ارائه داده است.

**آی‌پد

آی‌پدها درست مانند تلفن‌های هوشمند اپل از نظر کارکردی و برنامه‌نویسی تفاوت بارزی با سایر تبلت‌ها دارند. یکی از نکاتی که نظرات بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها را به خود جلب کرده و موجب رضایت این کاربران می‌شود نحوه هم‌خوان شدن تبلت اپل با تلفن هوشمند اپل است به طوری که کاربران می‌توانند نوشتن یک ایمیل را در یکی از دستگاه‌ها شروع کرده و کار با همان ایمل را در دستگاه دیگر تمام کنند. علاوه بر آن در صورتی که از یک شبکه وای‌فای استفاده کنید می‌توانید به جای آن که از تلفن آیفون تماس برقرار کنید تماس‌هایتان را از طریق آی‌پد برقرار کنید.

اگر قیمت برایتان اهمیت دارد، باید به این نکته توجه کنید که بسیاری از تبلت‌های اندرویدی ارزان‌تر هستند ولی از سوی دیگر بابت پول اضافه‌ای که برای خرید آی پد می‌پردازید یک تبلت سبک‌تر با بدنه نازک‌تر خواهید داشت.

علاوه بر آن دوربین‌های آی‌پد کیفیتی مشابه دوربین هشت مگاپیکسلی آیفون ارائه می‌شود با این تفاوت که آی‌پدها نور فلش ندارند.

آی‌پد Air 2 دارای قابلین امنیتی تشخیص اثرانگشت است. اگر بودجه کمی برای خرید تبلت در نظر گرفته‌اید و در عین حال نیز اصرار دارید که این پول را خرج خرید یک آی‌پد کنید، iPad mini 2 می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا مدل‌های جدید آی‌پد نسبت به این مدل که پارسال عرضه شده است از نظر سخت افزاری قابلیت‌های اضافه چندانی ندارد.

**تبلت‌های اندرویدی

یکی از اولین مشکلاتی که تلبت‌های اندرویدی در زمان ورود به بازار با آن مواجه بودند، این بود که قابلیتهای تبلتهای اندورید کمتر از آی پدها بود اما گاهی قیمت آنها از آی پد بیشتر بود اما اندروید خیلی وقت است که توانسته این مشکل را حل کند و می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که علاقه‌مندند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه با آی‌پد را داشته باشند و از سوی دیگر نمی خواهند تبلت گران قیمتی خریداری کنند.

مهمترین برتری تبلتهای اندرویدی برای کسانی که تلفن هوشمند اندورید نیز دارند این است که با هماهنگ کردن تبلت و موبایل این افراد

می‌توانند یک لیست کامل از برنامه‌های هماهنگ شده را داشته باشند. تبلت‌های گلکسی سامسونگ و نکسوس که از سوی گوگل پشتیبانی

می‌شود در حال حاضر از معروف‌ترین تبلتهای اندرویدی بازار به حساب می‌آیند. سامسونگ تلبتهای اندرویدی خود را با صفحه نمایش AMOLED و در سایزهای 12 تا 7 اینچی ارائه می دهد.

***تبلت های ویندوز

تا زمانی که ویندوز 10 به بازار عرضه نشده بود، تفاوت زیادی بین ویندوز تلفن و ویندوز تبلت وجود داشت. در واقع اپلیکیشنهای موبایلی برای تبلتها هم ساز نمی‌شد و ویندوز تبلتها شباهت بیشتری به ویندوز کامپیوتر و لپ‌تاپ داشت. یک تبلت ویندوزی برای کسانی مناسب است که ترجیح می دهند تبلتشان را جایگزین کامپیوتر شخصی کنند. در واقع بسیاری از تبلتهای ویندوزی لپ‌تاپهایی هستند که کیبورد لمسی دارند.

اما مهم ترین نکته در مورد تبلت‌های ویندوزی این است که این تبلتها می توانند برنامه‌های معمولی نرم افزار ویندوز مانند «آفیس» و «فتوشاپ» را به طور کامل اجرا کنند.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین
هنگام فروش تلفن همراه به این نکات توجه کنید
اگر قصد فروش تلفن همراهتان را دارید اما نگران اطلاعات ذخیره شده روی آن هستید حتما این سه کار را قبل از فروش انجام دهید.
 
هنگام فروش تلفن همراه،تنها پاک کردن محتویات آن کافی نیست چرا که این محتویات بعدها به راحتی قابل بازگردانی هستند.

در تلفن همراه اندرویدی در قسمت تنظیمات گزینه ای وجود دارد که به وسیله آن کاربر می‌تواند تلفن همراه خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگرداند و به‌اصطلاح Factoty Reset کند.

در ادامه چند روش ساده برای پاکسازی اطلاعات را به شما آموزش می دهیم.

گام 1:رمزگذاری
پیشنهاد می‌شود قبل از آن‌که کاملاً اقدام به پاک‌سازی تلفن همراه خود کنید اطلاعات موجود در آن را رمزگذاری کنید.این کار باعث می‌شود حتی اگر پاکسازی کامل تلفن همراه نیز تمام اطلاعات را حذف نکند،دسترسی به اطلاعت رمزگذاری شده تنها توسط رمز عبور امکان پذیر باشد.برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات تلفن همراه اندرویدی خود وارد شوید و بر روی گزینه Security کلیک کنید در این منو گزینه Encrypt phone را پیدا کنید و بر روی ان کلیک کنید.

گام 2:پاکسازی کلی
قدم بعدی پاک کردن کامل اطلاعات تلفن همراه یا همان فکتوری ریست است.

نکته:قبل از انجام این کار یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

برای این کار وارد منوی تنظیمات شوید و در آن قسمت گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید سپس روی Factory Data Reset کلیک کنید تا فرایند پاک سازی و برگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه آغاز شود.

گام 3:لود فایل‌های ساختگی
اگر مراحل اول و دوم را انجام دادید دیگر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اما اگر باز هم نگران اطلاعات خود هستید پیشنهاد می کنیم یک سری فایل‌های غیر ضروری مانند چند عکس ساختگی را در تلفن همراهتان کپی کنید و پس از آن عمل پاک سازی اطلاعات را مانند مرحله دوم مجدداً انجام دهید.

این عمل باعث می‌شود تا دسترسی به اطلاعات شخصی شما دیگر غیر ممکن شود زیرا فایل‌های قدیمی شما زیر لایه جدیدی از فایل‌های ساختگی پنهان می‌شود و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین
راههای استفاده صحیح از باتري لپ تاپ
بهتر است در اولين بار استفاده از باتري لپ تاپ آن را تا انتها مصرف کنيد و سپس آن را به طور کامل شارژ و استفاده کنيد؛ اين چرخه را چند بار تکرار کرده و بعد باتري را کنار بگذاريد .
 
براي همه افرادي که لپ تاپ دارند اين سوال مطرح است که آيا هنگام کار با لپ تاپ از باتري سيستم استفاده يا باتري را جدا و دستگاه را به طور مستقيم به برق متصل کنند؟ با ما همراه شويد تا با ارائه يک سري استانداردها بگوييم بهترين روش براي نگهداري و محافظت از باتري لپ تاپ چيست.

1- بهتر است در اولين بار استفاده از باتري لپ تاپ آن را تا انتها مصرف کنيد و سپس آن را به طور کامل شارژ و استفاده کنيد؛ اين چرخه را چند بار تکرار کرده و بعد باتري را کنار بگذاريد .

2-براي کنار گذاشتن باتري بعضي ها مي گويند که باتري بايد کاملا خالي باشد و برخي ديگر نيز معتقدند که باتري بايد کاملا پر باشد؛ اما جالب است بدانيد که متخصصان سخت افزار معتقدند بهترين روش اين است که باتري بين ۳۰ تا ۵۰ درصد شارژ داشته باشد و بعد کنار گذاشته شود.

3- بهترين دما براي قرار دادن باتري لپ تاپ بين ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتي گراد است و گرما و سرماي شديد براي باتري مضر است. پس حين استفاده از لپ تاپ براي مدت طولاني به عنوان مثال زماني که مي خواهيد کارهاي گرافيکي سنگين انجام دهيد يا بازي کنيد که باعث داغ شدن لپ تاپ مي شود، بهتر است از لپ تاپ بدون باتري استفاده کنيد .

4- اگر مي خواهيد باتري را کنار بگذاريد که حداقل براي يک هفته نخواهيد از آن استفاده کنيد، خوب است اما اگرتنها براي چند روز بخواهيد باتري را در بياوريد و مجدد قرار دهيد، اين کار به دستگاه شما آسيب جدي وارد مي کند.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین

تبلت مناسب برای کودکان

4 تبلت مناسب برای کودکان
این روزها بسیاری از والدین، این تبلت‌های ارزان‌قیمت و معمولی را تهیه کرده و در اختیار کودکان خود قرار می‌دهند
 
این روزها تبلت‌ها مخاطبان جدیدی پیدا کرده‌اند. در ابتدا تمرکز بازار روی تبلت‌های گران‌قیمت بود و این محصولات تنها در دستان افراد متمول دیده می‌شد، اما به‌تدریج و با فعالیت گسترده شرکت‌های آسیایی، بازار تبلت‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت رونق گرفت.
این روزها بسیاری از والدین، این تبلت‌های ارزان‌قیمت و معمولی را تهیه کرده و در اختیار کودکان خود قرار می‌دهند. در این بین برخی از شرکت‌ها نیز وارد عمل شده‌اند و محصولاتی را به‌طور اختصاصی برای کودکان طراحی کرده‌اند. ما در ادامه چهار مورد از تبلت‌های مناسب برای کودکان را به شما معرفی می‌کنیم:
1) آی‌لایف کیدز تب، یکی از ارزان‌قیمت‌ترین تبلت‌هایی است که شما می‌توانید برای کودک خردسال‌تان تهیه کنید. این محصول از طراحی کودکانه‌ای بهره می‌برد و از سویی دیگر اپلیکیشن‌های مخصوص خردسالان روی آن نصب شده است. این تبلت ارزان‌قیمت در 2 رنگ صورتی و آبی برای دختران و پسران تولید شده است.
2) شرکت تایوانی ایسوس متخصص تولید تبلت‌های میان‌رده و خوش‌قیمت است. مموپد‌7 مدل ME170C یکی از جدیدترین و در عین حال خوش‌ساخت ترین تبلت‌های این شرکت است. در این تبلت برعکس سری فونپد ایسوس، خبری از شیار سیم‌کارت نیست، با این حال 2 فاکتور قیمت پایین و کیفیت ساخت بالا، مموپد 7 مدل ME170C را به یک انتخاب بسیار مناسب برای کودکان تبدیل کرده است.
3) گلکسی تب 3 کیدز همچون تبلت آی‌لایف به‌طور اختصاصی برای کودکان طراحی شده است. این محصول سامسونگ کیفیت ساخت خوبی دارد و شاید بتوان آن را بهترین تبلت اندرویدی اختصاصی کودکان دانست. این تبلت 2 رابط کاربری مختلف دارد، به‌طوری‌که در کنار رابط کاربری کودکانه، امکان دسترسی به حالت استاندارد نیز وجود خواهد داشت، از این رو والدین می‌توانند علاوه بر انجام کارهای شخصی خود با این تبلت، کنترل‌های لازم را روی اپلیکیشن‌های مورد استفاده فرزند خردسال‌شان اعمال کنند.
دقت داشته باشید که این تبلت و همچنین تبلت آی‌لایف کیدز تب به‌خاطر رابط کاربری اختصاصی‌شان، برای کودکان 3 تا 10 سال مناسب‌ترند.
4) از دید بسیاری از افراد هنوز هم آی‌پد شرکت اپل برترین تبلت دنیاست. از این رو، ما می‌توانیم آی‌پد مینی با صفحه‌نمایش 9/7 اینچی‌اش را به‌عنوان یک انتخاب مناسب برای کودکان ارزیابی کنیم. این تبلت از سیستم‌عامل iOS بهره برده است. شرکت اپل پس از 2 تجربه موفق آی‌پد مینی و آی‌پد مینی 2، نسل سوم این تبلت‌ها را چندی پیش معرفی کرد. شاید تنها نکته منفی این محصول شرکت اپل، قیمت بالای آن باشد.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین
همه چیز درباره لپ تاپ‌های صفحه لمسی
اگر فکر خریدن یک لپ‌تاپ با نمایشگر لمسی به سرتان زد این راهنما را بخوانید.
 
شاید لپ‌تاپ‌ها مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خیلی به نمایشگر لمسی محتاج نباشند اما زمانی که بخواهید با آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت و احتمالا نسخه‌های بعدی کار کنید بهتر است از تمام مزایای آنها بهره‌مند شوید. بنابراین اگر فکر خریدن یک لپ‌تاپ با نمایشگر لمسی به سرتان زد این راهنما را بخوانید.
 
لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی انواع مختلفی دارند که ممکن است انتخاب را کمی برایتان دشوار سازند. لپ‌تاپ‌های لمسی معمولی یا استاندارد، لپ‌تاپ‌های اسلایدر، لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده و لپ‌تاپ‌های داک‌دار انواع رایج لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی هستند. اما کدام یک از این لپ‌تاپ‌ها بهتر است؟ پاسخ این سئوال کاملا به سلیقه و نیاز شما مربوط می‌شود. با این حال ما در مورد هر کدام از آنها کمی صحبت می‌کنیم. 
 
-لپ‌تاپ‌های لمسی معمولی یا استاندارد همانند نوت‌بوک‌های معمولی هستند و فقط به جای نمایشگر معمولی یک نمایشگر لمسی در آنها گنجانده شده است. افرادی که نمی‌خواهند مدل‌های عجیب و غریب بخرند می‌توانند از بین این مدل‌ها یکی را انتخاب کنند. هرچند انعطاف‌ناپذیری نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با مدل‌های دیگر ممکن است باعث شود لمسی بودن نمایشگرتان کمتر به کار بیاید. 
 
-شکل لپ‌تاپ‌های اسلایدر به گونه‌ای است که نمایشگر از پشت روی صفحه کلید قرار گرفته و به شکل لغزشی-چرخشی از روی آن بالا می‌رود. این لپ‌تاپ‌ها معمولا باریک و سبک ساخته می‌شوند و نمایشگر آنها در یک زاویه خاص قرار گرفته است. استفاده از این نوع لپ‌تاپ‌ها به دلیل ابعاد جمع و جور و وزن کم خوب است اما به دلیل نداشتن تاچ‌پد در برخی مدل‌ها و همچنین عدم امکان تعیین زاویه نمایشگر برای همه افراد قابل قبول نیستند. اندازه کوچک و گرایش به حذف محل استراحت مچ‌ها حین کار با صفحه کلید جزو ویژگی‌های منفی این نوع لپ‌تاپ‌هاست.
 
-لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده همان‌طور که از نامشان پیداست می‌توانند تغییر شکل دهند. نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند تا 360 درجه به عقب برگردند و یا کاملا شبیه یک سطح صاف شوند. امکان استفاده به صورت تبلت ویژگی مهم این نوع لپ‌تاپ‌هاست و برای افرادی مناسب است که بیشتر اوقات از دستگاه خود به شکل لپ تاپ استفاده می کنند و نمی‌توانند با یک تبلت کار خود را پیش ببرند. البته وزن نسبتا زیاد این نوت‌بوک‌ها به خصوص زمانی که قرار است جای تبلت مورد استفاده قرار بگیرند ویژگی منفی آنها به حساب می‌آید. در مجموع لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده یک دستگاه همه کاره هستند که چند کاربرد را با هم فراهم می‌کنند.
-نوع دیگری از نوت‌بوک‌های صفحه لمسی هستند که داک دارند. یعنی یک داک که علاوه بر صفحه کلید٬ یک باتری اضافه و تعدادی پورت هم دارد به لپ‌تاپ وصل است که در مواقع لزوم بخش نمایشگر به طور کامل می‌تواند جدا شود و مثل یک تبلت ویندوزی مورد استفاده قرار بگیرد. این لپ‌تاپ‌ها معمولا نمایشگرهای کوچک دارند و به دلیل اینکه سخت‌افزار اصلی در قسمت نمایشگر واقع شده‌اند این قسمت سنگین و نامتعادل شده است. داک‌دارها برای افرادی که از لپ‌تاپ خود بیشتر به عنوان تبلت استفاده می‌کنند مناسب است اما اگر قدرت پردازشی برایتان اهمیت دارد بهتر است این مدل از لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی را فراموش کنید. سخت‌افزار این لپ‌تاپ‌ها در حد تبلت‌های ویندوزی به شما سرویس خواهند داد. البته بخش تبلت این محصولات به خوبی آیپد و تبلت‌های اندرویدی است و وقتی هم به داک وصل باشند٬ قابلیت‌هایی مانند عمر باتری بهتر و صفحه کلید فیزیکی را در اختیارتان قرار می‌دهند.
تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین


* سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ سامسونگ

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,لپ تاپ

 
کمپانی سامسونگ از عرضه سبک ترین و باریک ترین محصول خود با عنوان ATIV Book 9 رونمایی کرده که وزنی در حدود 950 گرم داشته و ضخامت آن نیز در حدود 1.14 سانتی متر است. این لپ تاپ جدید از صفحه نمایش  12.2  اینچی، وضوح تصویر 2560*1600 پیکسلی، درخشندگی  700  نیت، پردازنده  Core M، کارت  SD برخوردار است. بنا به گزارشات منتشر شده، عمر باطری این لپ تاپ در حدود 10.5 تخمین زده شده که رکورد قابل توجهی در عمر باطری لپ تاپ ها به شمار می رود. 

 

* مانیتور بدون قاب و لبه ایسر

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,لپ تاپ

 
ایسر از محصولی متفاوت و اولین صفحه نمایش بدون قاب و لبه رونمایی کرده که می تواند توجهات بازی دوستان بسیاری را در نمایشگاه لاس وگاس امریکا به خود جلب کند. این مانیتور مخصوص بازی های ویدئویی بوده و از فناوری های جدید و متفاوت برخوردار است. مانیتور 27 اینچی ایسر با نام    XB270HU  از وضوح تصویر  2560*1440 پیکسل و تعداد رفرش 144 بار در ثانیه برخوردار بوده که اولین مانیتور منحصر به فرد مخصوص بازی ها به شمار می رود. صفحه نمایش سطح جلویی این مانیتور را پوشانده و هیچ قاب یا فرمی در جلوی آن دیده نمی شود.


* اسمارت فون جدید ایسر

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,لپ تاپ

 

کمپانی ایسر از اسمارت فون جدید خود با عنوان  Acer Liquid Z410 رونمایی کرده که دارای قابلیت هایی مانند صفحه نمایش 4.5  اینچی با رزولوشن QHD ، وضوح تصویر  245 ppi، پردازنده  64 بیتی، دوربین اصلی 5 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل، اندروید 4.4 کیت کت و قابلیت اتصال به  LTEبرخوردار است. این محصول با قیمتی در حدود 129 یورو از اواخر ماه فوریه (اواخر بهمن ماه) عرضه خواهد شد.
اخبار تکنولوژی - مهر

تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین

 

گوشی هوشمند,گوشی هوشمند V55 ویوسونیک,اخبار تکنولوژی

اولین گوشی هوشمند با فناوری اسکن عنبیه چشم
در چند وقت اخیر هکرها توانسته ‏اند راه‏های متعددی برای دور زدن سیستم اسکن اثرانگشت استفاده شده در گوشی‏های هوشمند پیدا کنند، اما تصور اینکه بتوان عنبیه چشم فردی را کپی کرد دور از ذهن است.
گوشی هوشمند V55 ویوسونیک احتمالا اولین گوشی هوشمندی با فناوری اسکن عنبیه چشم است که شرکت سازنده  برای به بازار فرستادن آن در انتهای سال ۲۰۱۴ برنامه‏ ریزی کرده بود، اما بنا به دلایل نامعلومی عرضه این دستگاه به نیمه اول سال ۲۰۱۵ افتاده است. در قسمت جلویی V55، سنسور شناسایی عنبیه قرار گرفته است.

 

این سنسور در گوشه‏ سمت راست حاشیه‏ گوشی هوشمند جای داده شده و از آن برای شناسایی کاربر از طریق اسکن عنبیه استفاده خواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده، از سنسور اسکن عنبیه چشم این دستگاه می‏توان برای قفل‏گذاری روی انواع فایل‏ها و تصاویر استفاده کرد.

V55دارای صفحه‏ نمایشی 5/5 اینچی فول اچ‏دی خواهد بود. قرار است قلب این دستگاه را پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ که بر روی فرکانس 4/1 گیگاهرتز تنظیم شده به تپش درآورد، دو گیگابایت رم و دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی از دیگر ویژگی‏های سخت‏ افزاری V55 به شمار می ‏آید.

تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393
بازدید : 0
نویسنده : امیر حسین

 

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

همه چیز درباره تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab
سامسونگ در حالی معرفی جدیدترین محصولاتش را در شبی که شب سامسونگ بود انجام داد که از تبلت  سامسونگ 3ATIV Tab  پرده برداری کرد. تبلتی با ظریف و باریک همراه با ویندوز8 و پک آفیس 2013  که  با صفحه نمایش 10.1 اینچی با روزولوشن  1366 x 768 پیکسلی  فول HDنظر بسیاری از کسانی را که در کنفرانس سامسونگ بودند را به خود جلب نمود.
وزن این تبلت دوست داشتنی 550 گرم و باریکی آن 8.2 میلی متر است. این تبلت از 2 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی برخوردار است. تبلت 3 ATIV Tab در ماه آگوست به قیمت 699 دلار همراه با یک کاور کیبورد به طرفداران تبلت های سامسونگ عرضه خواهد شد.


در نگاهی به طراحی تبلت  سامسونگ 3 ATIV Tab این تبلت شباهت زیادی به تبلت اندرویدی سامسونگ گلکسی دارد برای آنکه دارای اندازه فیزیکی مشابه و در عین حال پوشش سفید رنگ براق سامسونگ گلکسی است. باریکی 8.2 میلیمتری این تبلت را به باریکترین تبلت ویندوزی دنیا تبدیل نموده است.

عمر باطری این تبلت بیش از 8.5 ساعت است و شما می توانید به راحتی از آن ساعت ها استفاده نمایید بدون آنکه نیاز به شارژ داشته باشید. پورت هایی که برای این تبلت در نظر گرفته شده است شامل پورت میکرو SD کارت، میکرو HDMI و میکرو USB  ( در قسمت راست) و هدفون جک (در قسمت چپ) است.دکمه پاور و تنظیمات صدا در لبه کنار تعبیه شده و دکمه خانه ویندوز در جلوی تبلت قرار داده شده است.  همچنین یک ورودی میکرو SD کارت برای آن در نظر گرفته شده تا این امکان برای کاربر فراهم آید که بتواند حافظه داخلی 3ATIV Tab گسترش دهد.

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

شما در این تبلت می توانید با استفاده از میکرو SD کارت تا 32 گیگ برای فضای حافظه درونی بیافزایید و در مجموع 96 گیگ  برای ذخیره اطلاعاتتون فضا در اختیار داشته باشید.این تبلت با خود S Pen را نیز به همراه دارد و این امکان را به شما می دهد طرح های مختلف بکشید و به راحتی نت برداری نمایید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab

تبلت سامسونگ, تبلت سامسونگ 3 ATIV Tab,ویژگیهای  تبلت سامسونگ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 344

[ سه شنبه 23 دی 1393 ] [ 13:26 ] [ ممد ] [ نظرات () ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

دانلود آهنگ جدید